lördag, januari 20, 2007

min rädsla

...att åka buss. Det här kollaget gjorde jag i höstas i Århus under en workshop med Lars Bech. Jag ägnade flera timmar åt att åka runt i kollektivtrafiknätet i stan och fotografera alla människor som klev på. Det var alls inte lätt. Svårt med vinklar och få ihop så många människor som jag paniskt upplevde att det var i bussen. Det gick inte med en bild så det fick bli flera. Det gick bara inte riktigt att få med biljettkontrollantera- den exemplifierande symbolen för skräcken med bussen. De, kontrollanterna, arbetade ständigt med ryggen mot resten av resenärerna. 3 gånger blev jag själv haffad men med lögner och svenskt medborgarskap har jag klarat mig från betalningsboten.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

1:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

10:57 fm  
Anonymous Anonym said...

bland det vackraste jag sett, sådan den är kollektivtrafiken

6:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home