fredag, juni 29, 2007

Christina freak-show culture chock

Christina Aguilera concert, Impact Arena, Bangkok

Fick inte ta med mig någon kamerautrustning men lyckades övertala vakten att med bara mitt vidvinkelobjektiv var detta en kamera inte bättre än andra.
Han "Klong tamada go dai, dae klong baep ni mai dai."
Jag "Dae klong tamadaaaa!" "Doooo!" (En vanlig kamera, titta!)
Han förstod inte var att titta då jag inte använder LCD-skärmen utan det vanliga titthålet. Så min kamera kanske passerade som inte häftig nog for att ta några olagliga bilder.


Någon gång in i showen blev det bondage-assoscierad freak-show möter cirkus. Efter en liten paus med video. Sångerskan i underkläder a la sekelskifte och ibland lite 20-tal. Hon satt grensle över olika saker och ting, låg utslängd över lite olika möbler och bjöd oss på glimtar av hennes bröstvårtor också.


Mukdha, som bjöd mig på tillställningen, köpte lysande djävulshorn. Vet inte vilken av bilderna jag gillar bäst. Den där Christina gör pole-dancing på en karusellhäst eller den där hon sjunger en tårdrypande sång om sin mamma. och det hem av misshandel hon växte upp i. Hon var tacksam för hur stark som person det gjort henne. I bakgrunden flimrade videoklipp med en orakad, vrålandes man, en kvinna med sänkt huvud i blodig nattsärk. Filmen slutade lyckligt- mamman reste på huvudet och såg fräsch ut som i en schamporeklam. Hon kramade om en liten lintott som alltså skulle få oss att associera till Christina Aguilera själv. Videon avslutades undertecknad : I love you mom

Sen var det mer ös, snygga danser, skrikande publik och en kunglig prinsessa! Hon passerade mig bara 5 meter bort. Hon bar korta shorts men Mukdha försäkrade att det var okej. Prinsessan ska inspirera och vara en förebild för tonåringar så det ingår att vara minst lika moderiktig som de. Men high-So förstås.