tisdag, september 01, 2009

nu är det dags igen att vända sig inåt

Det är höst och dags att ta tag i sig själv igen. Se till Sina behov. Har tillochmed repeterat lite läsning av C.G.Jung. Märkligt, men när jag reflekterar verkar allt höra ihop med att jag kommit tillbaka till Min bostad och skriver i Min kalender om Mitt liv. Ni får plats.

Tänker på att jag måste fylla år snart igen. Brukar inte vara ett problem alls eftersom jag kräver ljuset på mig. I vanliga fall. Nu blir jag lite arg på mig själv för att jag redan ska fylla så mycket. Vad fan har du gjort?

Längtat antar jag. Som så många andra.

Jag skriver det här inlägget för jag vill få chansen att presentera saker jag vill att den här hösten ska präglas av.
- mer vänskap.
- musik som känns som Lloyd Cole* (den nya gubben i mitt liv)
- anarkism framför partikommunism.
- gratis kurslitteratur.
- lyckade resultat av mina arbeten.
- vackra saker i vårt hem. Som ni gjort, som jag gjort.
- mindre längtan.
- italien.
- gratis kollektivtrafik.
- vandringskängor.
- ett par snygga skor från Blowfish




* Lloyd Cole i urval:
Rattlesnakes
Jennifer She Said
Down on Mission Street
Undressed
Icecream girl

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Meh! Det framgår ju inte vilken storlek dina fötter kommer vara under hösten!?! puss!

10:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home